Παρόμοια θέματα
Κανόνες Εμπλοκής
Σελίδα 1 από 1
Κανόνες Εμπλοκής
1) Όταν ένα τουλάχιστον μπαλάκι χτυπήσει κάποιον παίχτη, αυτός θεωρείται «νεκρός». Αυτό ισχύει για οποιοδήποτε μέρος του σώματος του ή του εξοπλισμού του.
Ο «νεκρός» παίχτης είναι υποχρεωμένος να φωνάξει δυνατά τουλάχιστον μία φορά "ΕΞΩ" , να σηκώσει ψηλά το χέρι του ή το aeg του, έτσι ώστε να ενημερώνει αμέσως οπτικά όποιον τον βλέπει ότι είναι "νεκρός", θα πρέπει να ασφαλίσει το aeg του, να απομακρυνθεί αμέσως από το πεδίο και να κατευθυνθεί προς την Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone), έτσι ώστε να μην εμποδίσει την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Ο παίχτης που “σκοτώθηκε” δεν επιτρέπεται να παραμείνει στο πεδίο.
Στο διάστημα που κάποιος είναι "νεκρός" απαγορεύεται να μιλήσει σε "ζωντανό" παίχτη, να κοιτά προς τους ενεργούς παίχτες (προδίδοντας έτσι τις θέσεις τους) καθώς επίσης να χρησιμοποιεί τον ασύρματο (επιτρέπεται μόνο να ακούει).
Ανάλογα με τους επιμέρους κανονισμούς του εκάστοτε παιχνιδιού που ανακοινώνονται από τον εκάστοτε διοργανωτή, υπάρχει η περίπτωση κατά την οποία εάν χτυπηθεί μόνο το aeg κάποιου παίχτη και έχει επάνω του εφεδρικό, έχει τη δυνατότητα, αν θέλει, να φωνάξει "ΟΠΛΟ" έτσι ώστε ο αντίπαλος να καταλάβει ότι χτυπήθηκε μόνο το aeg και να συνεχίσει με το εφεδρικό.
2) Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να μην καταλάβει κάποιος παίχτης ότι χτυπήθηκε. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αδρεναλίνης που εκκρίνεται στο σώμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Άλλοι λόγοι είναι οι εξής:
α. Η βολή έγινε από πολύ μακριά και το μπαλάκι δεν είχε ιδιαίτερη ορμή την στιγμή της επαφής.
β. Το μπαλάκι χτύπησε κάποιο σημείο στον εξοπλισμό (γιλέκο κ.λ.π.) και έτσι δεν έγινε αντιληπτή η επαφή του.
γ. Ο παίχτης κινούταν γρήγορα για να καλυφθεί ή για να αλλάξει θέση και δεν κατάλαβε το χτύπημα.
Για τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει ο παίχτης να βρίσκεται σε εγρήγορση, ώστε να αναγνωρίζει ευκολότερα τα χτυπήματα που δέχεται, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Στην περίπτωση που κάποιος παίχτης ΝΟΜΙΣΕΙ ότι χτυπήθηκε, δηλαδή δεν είναι απόλυτα βέβαιος για το αν τον πέτυχε η βολή του άλλου παίχτη, είναι προτιμότερο να φωνάξει «ΕΞΩ» και να αποχωρήσει από το πεδίο, παρά να δημιουργηθεί καθυστέρηση, παρεξήγηση ή/και αναξιοπιστία μεταξύ των παικτών.
Όταν ο αντίπαλος είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σίγουρος ότι μας χτύπησε, έχει το δικαίωμα να το επιβεβαιώσει φωναχτά. Αν δεν βρεθεί επί τόπου λύση τότε θα ισχύσει ο κανόνας Parlay (βλέπε παρακάτω).
Επίσης έχει το δικαίωμα να το αναφέρει μόνον στον διοργανωτή του παιχνιδιού, χωρίς να προκαλέσει επεισόδιο με παρεξηγήσεις ή λογομαχίες.
Να θυμάστε ότι ο Κώδικας Τιμής του Airsoft (Fair Play) είναι Πάνω από Όλα στο πεδίο. Να παίζετε πάντα τίμια. Δεν ωφελεί κανέναν να υπάρχουν παίχτες που δεν σέβονται τους κανόνες.
Άλλωστε, οι παίκτες με τέτοια νοοτροπία (“αθάνατοι”, “highlanders”) γρήγορα γίνονται αντιληπτοί και συνήθως αποβάλλονται δια παντός από πίστα / ομάδα / μελλοντικά παιχνίδια ακόμη και από ολόκληρη την κοινότητα του Airsoft (Πανελλαδικά παιχνίδια, forum, κ.λ.π). Πραγματικά δεν αξίζει να το ρισκάρετε.
3) Στην περίπτωση που σε κάποιον τελειώσουν τα "πυρομαχικά" ή χαλάσει το aeg του, μπορεί να δανειστεί ο,τιδήποτε από άλλον “ζωντανό” παίκτη. Από “νεκρό” παίκτη απαγορεύεται να πάρει εξοπλισμό εκτός εάν:
α. Αυτό γίνει μέσα στην Ασφαλή Ζώνη.
β. Ο «νεκρός» αφήσει εξοπλισμό στο σημείο όπου χτυπήθηκε, ακριβώς την στιγμή που χτυπήθηκε. Τον εξοπλισμό μπορεί να τον πάρει οποιοσδήποτε «ζωντανός» παίκτης.
4) Απαγορεύονται οι τυφλές βολές. Τυφλή βολή χαρακτηρίζεται η βολή εκείνη, κατά την οποία το aeg μας ρίχνει και δεν βλέπουμε που πάνε τα μπαλάκια, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μπορεί να είμαστε κρυμμένοι πίσω από την γωνία ενός κτιρίου και βγάζουμε μόνο το όπλο ρίχνοντας χωρίς στόχευση. Τυφλές βολές είναι επίσης:
α. Οποιαδήποτε βολή κατά την οποία δεν υπάρχει σκοπευτική γραμμή (δηλαδή η νοητή ευθεία : μάτι - σκοπευτικό όπλου - στόχος).
β. Οι βολές κατά τις οποίες τρέχουμε και ρίχνουμε σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που κοιτάμε.
Να έχετε υπόψη σας ότι, αν δεν προσέξετε τις τυφλές βολές, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ρίξετε σε παίκτη ο οποίος μπορεί να βρίσκεται γονατιστός με το κεφάλι του στο ένα μέτρο (ή και λιγότερο) από την κάνη του aeg σας και να τον πονέσετε υπερβολικά, ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό με τον κανόνα του "μπαμ".
5) Κανόνας "Μπαμ".
Ισχύει ΜΟΝΟ για το ελάχιστο όριο βολής (π.χ. 10 μέτρα για Woodland ή 5 μέτρα για CQB/CQC ή ανάλογα με το όριο που θέτει ο διοργανωτής) και ΜΟΝΟ εφόσον:
α. Υπάρχει μια σχετική άνεση ώστε να βληθεί ο αντίπαλος μέσα από τα σκοπευτικά μας,
β. Ο αντίπαλος είναι αρκετά ακάλυπτος σε σχέση με εμάς,
γ. Δεν μας έχει αντιληφθεί,
δ. Δεν βρισκόμαστε στο οπτικό του πεδίο, έτσι ώστε θα πρέπει να γυρίσει το κεφάλι του για να μας δει όταν θα ακούσει το "μπαμ".
Ο κανόνας «μπαμ» δεν ισχύει στις εξής περιπτώσεις:
α. Αν βγάλουμε απλά το κεφάλι μας από μια γωνία τοίχου ή δέντρο κ.λ.π. χωρίς να έχουμε σημαδέψει. Πρέπει απαραιτήτως να σημαδέψουμε για να φωνάξουμε «μπαμ».
β. Στην περίπτωση που έχουμε παραπάνω από έναν αντίπαλο απέναντί μας, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανόνα "μπαμ" μόνο σε έναν αντίπαλο.
6)Σιωπηλός Θάνατος (Silent Kill)
Όταν ένας αντίπαλος είναι σε τέτοια απόσταση ώστε να μπορούμε να τον ακουμπήσουμε από πίσω χωρίς πρώτα να μας πάρει είδηση, τότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον «σιωπηλό θάνατο» για να τον βγάλουμε έξω από το παιχνίδι. Τον ακουμπάμε, λοιπόν, απαλά στον ώμο ή στο κεφάλι με το χέρι μας και του λέμε "είσαι έξω, σιωπηλός θάνατος" ή "είσαι έξω, silent kill". Αυτός είναι υποχρεωμένος να βγει από την μάχη ως "νεκρός" (σαν να χτυπήθηκε δηλαδή κανονικά από μπαλάκι) αλλά με την διαφορά ότι δεν φωνάζει "έξω", εφαρμόζει όμως όλους τους άλλους κανόνες για τους "νεκρούς" κανονικά (όπως αναφέρονται στην παρ.1 παραπάνω). Ο κανόνας αυτός είναι ουσιαστικά ένα συμπλήρωμα του Κανόνα "Μπαμ" για τις υπερβολικά κοντινές αποστάσεις (κάτω του ενός μέτρου) και προσομοιώνει την επίθεση από τα όπισθεν του αντιπάλου με μαχαίρι στις κανονικές μάχες.
7) Κανόνας Parlay
Σε περίπτωση που δύο αντίπαλοι βρεθούν αντιμέτωποι και συμβαίνει έστω ένα από τα παρακάτω:
α. ρίξουν βολές και υπάρχει αμφιβολία για το ποιος πέτυχε πρώτος ποιον,
β. δεν ρίξουν βολές διότι έκριναν ότι μπορεί να βλαφτεί η ακεραιότητα του άλλου (π.χ. κοντινή επαφή),
γ. υπάρχει κάποια διαμάχη μεταξύ τους οποιουδήποτε τύπου,
τότε μπορούν να επικαλεστούν τον κανόνα Parlay, κατά τον οποίο, για να λυθεί γρήγορα & εύκολα η διαφωνία, θα απομακρυνθούν στις αντίθετες κατευθύνσεις από αυτές που είχε αρχικά ο καθένας και σε ελάχιστη απόσταση 10 βημάτων το λιγότερο, αν και πάντα μπορεί να γίνεται συνεννόηση για την ελάχιστη απομάκρυνση, λόγω του ότι κάθε σημείο και πεδίο έχει τις ιδιομορφίες του. Αφού γίνει αυτό, ο ένας εκ των δύο φωνάζει "ΠΑΕΙ" ή "ΠΑΜΕ" ή κάτι ανάλογο και μόλις πάρει την απάντηση από τον αντίπαλο για επιβεβαίωση, συνεχίζεται εκ νέου το παιχνίδι μεταξύ τους.
8 ) Βολές οι οποίες προέρχονται από εξοστρακισμό σφαιριδίων σε τοίχους, δέντρα κ.λ.π. δεν λαμβάνονται υπόψη. Μια βολή για να ισχύει θα πρέπει να είναι άμεση. Ισχύουν επίσης οι βολές οι οποίες έχουν διέλθει μέσα από θάμνους, φύλλα δέντρων, φυτά κ.λ.π.
9) Φίλια πυρά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν θα ισχύσουν ή όχι.
Ο «νεκρός» παίχτης είναι υποχρεωμένος να φωνάξει δυνατά τουλάχιστον μία φορά "ΕΞΩ" , να σηκώσει ψηλά το χέρι του ή το aeg του, έτσι ώστε να ενημερώνει αμέσως οπτικά όποιον τον βλέπει ότι είναι "νεκρός", θα πρέπει να ασφαλίσει το aeg του, να απομακρυνθεί αμέσως από το πεδίο και να κατευθυνθεί προς την Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone), έτσι ώστε να μην εμποδίσει την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Ο παίχτης που “σκοτώθηκε” δεν επιτρέπεται να παραμείνει στο πεδίο.
Στο διάστημα που κάποιος είναι "νεκρός" απαγορεύεται να μιλήσει σε "ζωντανό" παίχτη, να κοιτά προς τους ενεργούς παίχτες (προδίδοντας έτσι τις θέσεις τους) καθώς επίσης να χρησιμοποιεί τον ασύρματο (επιτρέπεται μόνο να ακούει).
Ανάλογα με τους επιμέρους κανονισμούς του εκάστοτε παιχνιδιού που ανακοινώνονται από τον εκάστοτε διοργανωτή, υπάρχει η περίπτωση κατά την οποία εάν χτυπηθεί μόνο το aeg κάποιου παίχτη και έχει επάνω του εφεδρικό, έχει τη δυνατότητα, αν θέλει, να φωνάξει "ΟΠΛΟ" έτσι ώστε ο αντίπαλος να καταλάβει ότι χτυπήθηκε μόνο το aeg και να συνεχίσει με το εφεδρικό.
2) Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να μην καταλάβει κάποιος παίχτης ότι χτυπήθηκε. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αδρεναλίνης που εκκρίνεται στο σώμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Άλλοι λόγοι είναι οι εξής:
α. Η βολή έγινε από πολύ μακριά και το μπαλάκι δεν είχε ιδιαίτερη ορμή την στιγμή της επαφής.
β. Το μπαλάκι χτύπησε κάποιο σημείο στον εξοπλισμό (γιλέκο κ.λ.π.) και έτσι δεν έγινε αντιληπτή η επαφή του.
γ. Ο παίχτης κινούταν γρήγορα για να καλυφθεί ή για να αλλάξει θέση και δεν κατάλαβε το χτύπημα.
Για τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει ο παίχτης να βρίσκεται σε εγρήγορση, ώστε να αναγνωρίζει ευκολότερα τα χτυπήματα που δέχεται, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Στην περίπτωση που κάποιος παίχτης ΝΟΜΙΣΕΙ ότι χτυπήθηκε, δηλαδή δεν είναι απόλυτα βέβαιος για το αν τον πέτυχε η βολή του άλλου παίχτη, είναι προτιμότερο να φωνάξει «ΕΞΩ» και να αποχωρήσει από το πεδίο, παρά να δημιουργηθεί καθυστέρηση, παρεξήγηση ή/και αναξιοπιστία μεταξύ των παικτών.
Όταν ο αντίπαλος είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σίγουρος ότι μας χτύπησε, έχει το δικαίωμα να το επιβεβαιώσει φωναχτά. Αν δεν βρεθεί επί τόπου λύση τότε θα ισχύσει ο κανόνας Parlay (βλέπε παρακάτω).
Επίσης έχει το δικαίωμα να το αναφέρει μόνον στον διοργανωτή του παιχνιδιού, χωρίς να προκαλέσει επεισόδιο με παρεξηγήσεις ή λογομαχίες.
Να θυμάστε ότι ο Κώδικας Τιμής του Airsoft (Fair Play) είναι Πάνω από Όλα στο πεδίο. Να παίζετε πάντα τίμια. Δεν ωφελεί κανέναν να υπάρχουν παίχτες που δεν σέβονται τους κανόνες.
Άλλωστε, οι παίκτες με τέτοια νοοτροπία (“αθάνατοι”, “highlanders”) γρήγορα γίνονται αντιληπτοί και συνήθως αποβάλλονται δια παντός από πίστα / ομάδα / μελλοντικά παιχνίδια ακόμη και από ολόκληρη την κοινότητα του Airsoft (Πανελλαδικά παιχνίδια, forum, κ.λ.π). Πραγματικά δεν αξίζει να το ρισκάρετε.
3) Στην περίπτωση που σε κάποιον τελειώσουν τα "πυρομαχικά" ή χαλάσει το aeg του, μπορεί να δανειστεί ο,τιδήποτε από άλλον “ζωντανό” παίκτη. Από “νεκρό” παίκτη απαγορεύεται να πάρει εξοπλισμό εκτός εάν:
α. Αυτό γίνει μέσα στην Ασφαλή Ζώνη.
β. Ο «νεκρός» αφήσει εξοπλισμό στο σημείο όπου χτυπήθηκε, ακριβώς την στιγμή που χτυπήθηκε. Τον εξοπλισμό μπορεί να τον πάρει οποιοσδήποτε «ζωντανός» παίκτης.
4) Απαγορεύονται οι τυφλές βολές. Τυφλή βολή χαρακτηρίζεται η βολή εκείνη, κατά την οποία το aeg μας ρίχνει και δεν βλέπουμε που πάνε τα μπαλάκια, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μπορεί να είμαστε κρυμμένοι πίσω από την γωνία ενός κτιρίου και βγάζουμε μόνο το όπλο ρίχνοντας χωρίς στόχευση. Τυφλές βολές είναι επίσης:
α. Οποιαδήποτε βολή κατά την οποία δεν υπάρχει σκοπευτική γραμμή (δηλαδή η νοητή ευθεία : μάτι - σκοπευτικό όπλου - στόχος).
β. Οι βολές κατά τις οποίες τρέχουμε και ρίχνουμε σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που κοιτάμε.
Να έχετε υπόψη σας ότι, αν δεν προσέξετε τις τυφλές βολές, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ρίξετε σε παίκτη ο οποίος μπορεί να βρίσκεται γονατιστός με το κεφάλι του στο ένα μέτρο (ή και λιγότερο) από την κάνη του aeg σας και να τον πονέσετε υπερβολικά, ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό με τον κανόνα του "μπαμ".
5) Κανόνας "Μπαμ".
Ισχύει ΜΟΝΟ για το ελάχιστο όριο βολής (π.χ. 10 μέτρα για Woodland ή 5 μέτρα για CQB/CQC ή ανάλογα με το όριο που θέτει ο διοργανωτής) και ΜΟΝΟ εφόσον:
α. Υπάρχει μια σχετική άνεση ώστε να βληθεί ο αντίπαλος μέσα από τα σκοπευτικά μας,
β. Ο αντίπαλος είναι αρκετά ακάλυπτος σε σχέση με εμάς,
γ. Δεν μας έχει αντιληφθεί,
δ. Δεν βρισκόμαστε στο οπτικό του πεδίο, έτσι ώστε θα πρέπει να γυρίσει το κεφάλι του για να μας δει όταν θα ακούσει το "μπαμ".
Ο κανόνας «μπαμ» δεν ισχύει στις εξής περιπτώσεις:
α. Αν βγάλουμε απλά το κεφάλι μας από μια γωνία τοίχου ή δέντρο κ.λ.π. χωρίς να έχουμε σημαδέψει. Πρέπει απαραιτήτως να σημαδέψουμε για να φωνάξουμε «μπαμ».
β. Στην περίπτωση που έχουμε παραπάνω από έναν αντίπαλο απέναντί μας, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανόνα "μπαμ" μόνο σε έναν αντίπαλο.
6)Σιωπηλός Θάνατος (Silent Kill)
Όταν ένας αντίπαλος είναι σε τέτοια απόσταση ώστε να μπορούμε να τον ακουμπήσουμε από πίσω χωρίς πρώτα να μας πάρει είδηση, τότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον «σιωπηλό θάνατο» για να τον βγάλουμε έξω από το παιχνίδι. Τον ακουμπάμε, λοιπόν, απαλά στον ώμο ή στο κεφάλι με το χέρι μας και του λέμε "είσαι έξω, σιωπηλός θάνατος" ή "είσαι έξω, silent kill". Αυτός είναι υποχρεωμένος να βγει από την μάχη ως "νεκρός" (σαν να χτυπήθηκε δηλαδή κανονικά από μπαλάκι) αλλά με την διαφορά ότι δεν φωνάζει "έξω", εφαρμόζει όμως όλους τους άλλους κανόνες για τους "νεκρούς" κανονικά (όπως αναφέρονται στην παρ.1 παραπάνω). Ο κανόνας αυτός είναι ουσιαστικά ένα συμπλήρωμα του Κανόνα "Μπαμ" για τις υπερβολικά κοντινές αποστάσεις (κάτω του ενός μέτρου) και προσομοιώνει την επίθεση από τα όπισθεν του αντιπάλου με μαχαίρι στις κανονικές μάχες.
7) Κανόνας Parlay
Σε περίπτωση που δύο αντίπαλοι βρεθούν αντιμέτωποι και συμβαίνει έστω ένα από τα παρακάτω:
α. ρίξουν βολές και υπάρχει αμφιβολία για το ποιος πέτυχε πρώτος ποιον,
β. δεν ρίξουν βολές διότι έκριναν ότι μπορεί να βλαφτεί η ακεραιότητα του άλλου (π.χ. κοντινή επαφή),
γ. υπάρχει κάποια διαμάχη μεταξύ τους οποιουδήποτε τύπου,
τότε μπορούν να επικαλεστούν τον κανόνα Parlay, κατά τον οποίο, για να λυθεί γρήγορα & εύκολα η διαφωνία, θα απομακρυνθούν στις αντίθετες κατευθύνσεις από αυτές που είχε αρχικά ο καθένας και σε ελάχιστη απόσταση 10 βημάτων το λιγότερο, αν και πάντα μπορεί να γίνεται συνεννόηση για την ελάχιστη απομάκρυνση, λόγω του ότι κάθε σημείο και πεδίο έχει τις ιδιομορφίες του. Αφού γίνει αυτό, ο ένας εκ των δύο φωνάζει "ΠΑΕΙ" ή "ΠΑΜΕ" ή κάτι ανάλογο και μόλις πάρει την απάντηση από τον αντίπαλο για επιβεβαίωση, συνεχίζεται εκ νέου το παιχνίδι μεταξύ τους.
8 ) Βολές οι οποίες προέρχονται από εξοστρακισμό σφαιριδίων σε τοίχους, δέντρα κ.λ.π. δεν λαμβάνονται υπόψη. Μια βολή για να ισχύει θα πρέπει να είναι άμεση. Ισχύουν επίσης οι βολές οι οποίες έχουν διέλθει μέσα από θάμνους, φύλλα δέντρων, φυτά κ.λ.π.
9) Φίλια πυρά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν θα ισχύσουν ή όχι.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης